بهارسمنان
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


خرداد 1397
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  




سوره الإسراء وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا [80] بگو: اى پروردگار من، مرا به راستى و نيكويى داخل كن و به راستى و نيكويى بيرون بر، و مرا از جانب خود پيروزى و يارى عطا كن.



جستجو








کاربران آنلاین

  • متین
  • یَا مَلْجَأَ کُلِّ مَطْرُودٍ
  • شمیم





  • آمار

  • امروز: 144
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 2799
  • 1 ماه قبل: 7771
  • کل بازدیدها: 366493





  • وبلاگ های من





    رتبه





      دانستنيهاي عشق   ...

    ? منبرهای رمضانی ؛
    ♥️ هر آنچه از «عشق» باید بدانیم

    امام صادق(علیه السلام) می‌فرماید: «هَلِ اَلدِّینُ إِلاَّ اَلْحُبُّ؛ آیا دین، غیر از محبت است؟»

    ? یکی از ویژگی‌های شگفت‌آور و برجسته آدمی، عشق و دل‌بستگی است. شگفتی این پدیده از آنجاست که قادر است دگرگونی‌های شگرفی را در افراد برانگیزد و چنان قدرتی را در آنها به وجود آورد که برای پذیرش هر خطری آماده شوند و از طرفی، چنان آنها را مطیع کند که جز خواسته محبوب خود چیزی نخواهند. در این میان، برخی از گونه‌های عشق، سازنده و مثبت است و بعضی دیگر، ویرانگر و منفی.

    ? عشق، عبارت است از محبت بیش از اندازه.
    ? بنابراین، دل‌بستگی، همان عشق است.

    ? ریشه عشق، برگرفته از «عَشِقَ» است؛ یعنی گیاهی که به دور درخت می‌پیچد و از آب آن می‌مکد و سبب زردشدن و ریختن برگ‌های آن می‌شود تا اینکه بعد از مدتی، درخت را می‌خشکاند. همان‌طورکه در بین افراد انسان هم می‌بینیم.

    در تعریف اصطلاحی عشق، دیدگاه‌های گوناگونی وجود دارد که به بیان دیدگاه دو تن از دانشمندان بزرگ مسلمان معاصر اکتفا می‌کنیم: ?

    ▫️شهید مطهری در این باره می‌نویسد: «علاقه به شخص یا شئ وقتی به اوج شدت برسد، به‌طوری‌که وجود انسان را تسخیر کند و حاکم مطلق وجود او گردد، عشق نامیده می‌شود. عشق، اوج علاقه و احساسات است.»

    ▫️علامه جعفری نیز می‌نویسد: «عشق، عبارت است از محبت شدیدی است که از درک کمال و خیر و زیبایی در معشوق به وجود می‌آید و سرتاسر روان آدمی را فرا می‌گیرد.»

    ? در یک تقسیم بندی کلی، عشق به حقیقی و مجازی تقسیم می‌شود؛ مقصود از عشق حقیقی یا عشق الهی، اشتیاق به دیدار حق است که محبوب حقیقی است و منظور از عشق مجازی، محبت‌های شدیدی است که بین انسان و غیرخدا پدید می‌آید و خود بر دو نوع عفیفانه و جسمانی تقسیم می‌شود. تفاوت این دو در آن است که عشق عفیفانه، تحت کنترل نیروی عقل است و همراه با عفت است؛ اما عشق جسمانی، ریشه در شهوت و لذت مادی دارد و با ارضای غریزه، کاهش می‌یابد.

    ? یکی از اساسی‌ترین نیازهای روحی و روانی هر فرد، بهره‌مندی از محبت و عشق است. تأمین‌نشدن این نیاز، سبب تشویش و اضطراب افراد می‌شود و آثار سوء و آسیب‌های دردناکی در روان افراد به وجود می‌آورد.

    ? مدیریت عشق
    برای پیشگیری و درمان عشق‌های مذموم، راهکارهای متعددی وجود دارد که در ادامه، به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

    1. افزایش عشق به خداوند
    2. تقویت روحیه معادباوری
    3. شناخت پیامد ناهنجاری‌های جنسی
    4. عفت چشم
    5. پرهیز از محیط و مجالس گناه‌افزا
    6. تأمین شرعی و قانونی عشق مجازی

    موضوعات: براي همه  لینک ثابت



    [یکشنبه 1397-03-06] [ 11:02:00 ب.ظ ]





      گفتیم یا حسین دو جهان مرده زنده شد   ...

    عاشق به جز نگار تماشا نمیکند
    پس اعتنا به مردم دنیا نمیکند

    آنکس که نان فقر به دندان گرفته است
    از دوست غیر دوست تمنا نمیکند

    حتی هزار سال بگردد فلک ولی
    مثل من فلک زده پیدا نمیکند

    باید برای سوختن دل تلاش کرد
    پروانه نیست آنکه تقلا نمیکند

    پروانه را ببین چه شده شمع را ببین
    عاشق نشو که عشق مدارا نمیکند

    میخواهد اشتیاق دلش بیشتر شود
    یوسف نگاه اگر به زلیخا نمیکند

    از آبرو نریختنش مطمئن شدم
    رسوایمان نکرده و رسوا نمیکند

    دستم به ابرویت نه… به دامان که میرسد
    افتاده سیر عالم بالا نمیکند

    خیلی دلم شکسته برای دل خودم
    در میزنم همیشه ولی وا نمیکند

    خیلی بدم ولی یقه ام را بیا نگیر
    با بینوا کریم که دعوا نمیکند

    گفتیم یا حسین دو جهان مرده زنده شد
    کاری که میکنیم مسیحا نمیکند

    #عبدومولا

    موضوعات: براي همه  لینک ثابت



     [ 08:19:00 ب.ظ ]





      رفتارهايي براي ضعف شيطان   ...

    ?رفتارهایی که شیطان را ضعیف میکند.

    ? روزى شیطان در گوشه مسجد الحرام ایستاده بود. حضرت رسول صلى الله علیه و آله هم سرگرم طواف خانه کعبه بودند. وقتى آن حضرت از طواف فارغ شد، دید ابلیس ضعیف و نزار و رنگ پریده، کنارى ایستاده است، فرمود: تو را چه مى شود که چنین ضعیف و رنجورى ؟!

    ? گفت : از دست امت تو به جان آمده و گداخته شدم . فرمود: مگر امت من با تو چه کرده اند؟

    ? گفت : یا رسول الله ! چند خصلت نیکو در ایشان است، من هر چه تلاش مى کنم این خوى را از ایشان بگیرم نمى توانم. فرمود: آن خصلت ها که تو را ناراحت کرده کدام اند؟ گفت:

    ? اول این که هرگاه به یکدیگر مى رسند سلام مى کنند و سلام یکى از نامهاى خداوند است. پس هر که سلام کند حق تعالى او را از هر بلا و رنجى دور مى کند و هر که جواب سلام دهد، خداوند متعال رحمت خود را شامل حال او مى گرداند.

    ? دوم این که وقتى با هم ملاقات کنند به هم دست مى دهند و آن را چندان ثواب است که هنوز دست از یکدیگر برنداشته حق تعالى هر دو را رحمت مى کند.

    ? سوم، وقت غذا خوردن و شروع کارها “بسم الله” مى گویند و مرا از خوردن آن طعام و شرکت در آن دور مى کنند.

    ? چهارم، هر وقت سخن مى گویند: “ان شاءالله” بر زبان مى آورند و به قضاى خداوند راضى مى شوند و من نمى توانم کار آنها را از هم بپاشم، آنان رنج و رحمت مرا ضایع مى کنند.

    ? پنجم، از صبح تا شام تلاش مى کنم تا اینان را به معصیت بکشانم. باز چون شام مى شود، توبه مى کنند و زحمات مرا از بین مى برند و خداوند به این وسیله گناهان آنان را مى آمرزد.

    ? ششم، از همه اینها مهمتر این است که وقتى نام تو را مى شنوند با صداى بلند “صلوات"مى فرستند و من چون ثواب صلوات را مى دانم، از ناراحتى فرار مى کنم؛ زیرا طاقت دیدن ثواب آن را ندارم

    ? هفتم ؛ ایشان وقتى اهل بیت تو را مى بینند، به ایشان مهر مى ورزند و این بهترین اعمال است…

    ? انوارالمجالس، صفحه 40

    موضوعات: براي خدا, براي همه  لینک ثابت



     [ 12:54:00 ب.ظ ]






      خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

     
     
    سوره الإسراء وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا [80] بگو: اى پروردگار من، مرا به راستى و نيكويى داخل كن و به راستى و نيكويى بيرون بر، و مرا از جانب خود پيروزى و يارى عطا كن.