? یک بیان نورانی حضرت امیر(علیه السلام) دارد که اگر کسی خانه‌ای ساخت و یک سنگ #غصبی در این خانه کار گذاشته است صاحب سنگ #حق دارد این سنگ را بردارد ولو اینکه دیوار خراب شود، این دین ماست؛ می‌گوید دیواری محترم است که با سنگ #حلال ساخته شود؛
? این بیان به ما می‌فهماند اگر ما یک شورای ده نفره داشته باشیم که یک نفر آدم #ناسالم در آن باشد این همان سنگ غصبی است که #شورا را بهم می‌زند ما باید حواسمان جمع باشد.
? ما با آبرویمان بازی نکنیم، #هیچ چیزی در دستگاه خدا ممکن نیست که انسان با آن بازی کند مگر اینکه باعث آبروریزی او شود. صد درصد طیب و طاهر وارد #بیت‌المال و از آن خارج شویم.
? دست درازی به بیت‌المال، اولین کاری که می‌کند این است که باعث #آبروبری انسان می شود، و ما باید آبروی خودمان را #حفظ کنیم، چیزی را که نمی‌دانیم وارد نشویم و به اندازه #کار و #قدرت و #عُرضه‌مان وارد شویم. به ما گفتند هر کاری که می‌خواهید بکنید اول خروجی کار را ببینید و سرمایه‌ای که در دست دارید.
? مسئله #فقر, مسئله دردناکی است ما به غالب مسئولین گفتیم #اقتصاد_اسلامی با سفارش و موعظه حاصل نمی‌شود. کشوری که #مال دارد ایستاده است چون طبق آیه سوره مبارکه #نساء، #مال عامل #قیام یک ملت است. کسی که دستش خالی است، جیبش خالی است این قدرت قیام ندارد این ستون فقراتش شکسته است.
? سال, سال #تولید و #اشتغال است، اما با وام و سودهای چند درصدی که #ربا باشد که نمی شود شهر را آباد کرد، نمی شود جامعه را اداره کرد.
?ما درباره آمریکا با اینکه به این باور رسیده ایم که #آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اما وقتی بگوید گزینه نظامی روی میز من است عده‌ای روی آن حساب می‌کنند، اما خداوند در قرآن صریحاً می‌گوید گزینه نظامی روی میزِ #قرآن من است،
?#بانک‌های_ربوی دارد با من می‌جنگند، اما ما #باور نکردیم. اینکه روایت نیست این صریح آیه قرآن است. این کشور همه چیز دارد و بانک‌ها باید وارد #قرض‌الحسنه بشوند.

#فقر
#بانک‌های_ربوی
#سال_تولید_و_اشتغال

?دیدار جمعی از اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم با آیت الله جوادی آملی مدظله العالی
? 7 آبان ماه ٩٦

موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



[یکشنبه 1396-08-07] [ 10:56:00 ب.ظ ]