بهارسمنان
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


اردیبهشت 1397
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        




سوره الإسراء وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا [80] بگو: اى پروردگار من، مرا به راستى و نيكويى داخل كن و به راستى و نيكويى بيرون بر، و مرا از جانب خود پيروزى و يارى عطا كن.



جستجو








کاربران آنلاین

  • گلپونه
  • دهقان
  • مدرسه علمیه حضرت زینب کبری ارومیه
  • فطرس
  • avije danesh
  • امیرِعباس(حسین علیه السلام)






  • آمار

  • امروز: 584
  • دیروز: 794
  • 7 روز قبل: 2497
  • 1 ماه قبل: 8516
  • کل بازدیدها: 365879





  • وبلاگ های من





    رتبه





      اگر صاحب تمام ثروت زمین باشی   ...

    تصور کن یک روز صبح که از خواب بیدار میشی
    ببینی به جز خودت هیچ کس توی دنیا نیست و تو صاحب تمام ثروت زمین هستی ! ! !

    اون روز چه لباسی میپوشی؟
    چه طلایی به خودت آویزون میکنی؟
    با چه ماشینی گردش میکنی؟
    کدوم خونه رو برای زندگی انتخاب میکنی؟

    شاید یک نصفه روز از هیجان این همه ثروت به وجد بیای اما کم کم میفهمی حقیقت چیه !

    وقتی هیچ کس نیست که احساستو باهاش تقسیم کنی، لباس جدیدتو ببینه،
    برای ماشینت ذوق کنه، باهات بیاد گردش، کنارت غذا بخوره، همه این داشته هات برات پوچه .
    دیگه رانندگی با وانت یا پورشه برات فرقی نداره…
    خونه دو هزار متری با 45 متری برات یکی میشه…
    طلای 24 عیار توی گردنت خوشحالت نمیکنه…
    همه اسباب شادی هست اما هیچ کدومشون شادت نمیکنه چون کسی نیست که شادیتو باهاش تقسیم کنی.
    اون وقته که میبینی چقدر وجود آدم ها با ارزشه چقدر هر چیزی هر چند کوچیک و ناقص با دیگران بزرگ و با ارزشه.
    شاید حاضر باشی همه دنیا رو بدی اما دوباره آدم ها کنارت باشند …

    قدر همدیگه رو بدونیم

    موضوعات: براي همه  لینک ثابت



    [دوشنبه 1397-02-10] [ 06:28:00 ب.ظ ]





      صوت آتش عشق از علی فانی به مناسبت نیمه شعبان   ...

    صوت آتش عشق
    ? #علی_فانی #عباس_جواهری
    ? به مناسبت میلاد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه شریف)

    #امام_زمان

    1525093136a46dcd19eeb81d2c01add34ec4d4882e.mp3

    موضوعات: براي خدا, براي همه, براي تو دوست  لینک ثابت



     [ 06:27:00 ب.ظ ]





      نرگسهای کاغذی   ...

    #کاردستى#خلاقیت
    گلهای نرگس و لاله کاغذی که برای نیمه شعبان درست کردم و روی دیوار حوزه نصب شد.

    1525078302k_pic_e0c01db6-0879-49c2-af4e-8ef38dc1dcdf.jpg

    1525078301k_pic_0ca84d6a-16dd-4e78-bf81-fbfa10c2eda2.jpg

    موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



     [ 03:22:00 ب.ظ ]





      فاصله ی ما تا آمدنت   ...

    فاصله ی ما تا آمدنت…

    1525081886k_pic_a83090e2-5c15-45c1-ac71-8fc340c180ab.jpg

    موضوعات: براي خدا, براي همه, براي تو دوست  لینک ثابت



     [ 03:20:00 ب.ظ ]





      ترس آهو و طعمه شیر   ...

    ﺳﺮﻋﺖ ﺁﻫﻮ 90 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﺳﺖ؛
    ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ که سرعت شیر 57 کیلومتر در ساعت ﺍﺳﺖ.
    ﭘﺲ ﭼﻄﻮﺭ ﺁﻫﻮ ﻃﻌﻤﻪ شیر می‌شود؟

    “ﺗﺮﺱ” ﺁﻫﻮ ﺍﺯ ﺷﮑﺎﺭ ﺷﺪﻥ ﺑﺎﻋﺚ ﻣیشود ﮐﻪ ﺍﻭ ﺑﺮﺍﯼ سنجیدن فاصله خود با شیر مدام به “پشت ﺳﺮ” ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻨﺪ،
    ﻭ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ همین سرعتش بسیار کم می‌شود!
    تا جایی که شیر میتواند به او برسد؛
    یعنی ﺍﮔﺮ ﺁﻫﻮ ﺑﻪ ﭘﺸﺖ ﺳﺮﺵ ﻧﮕﺎﻩ ﻧﮑﻨﺪ طعمه ﺷﯿﺮ نمیشود!

    ﺍﮔﺮ ﺁﻫﻮ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺧﻮﺩ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ؛ ﻫﻤﺎﻧﮕﻮﻧﻪ ﮐﻪ شیر به نیرویش ایمان دارد؛ ﻫﯿﭽﮕﺎﻩ ﻃﻌﻤﻪ ﯼ ﺷﯿﺮ نخواهد شد.

    ﺍﯾﻦ ﻗﺼﻪ ﯼ ﺧﯿﻠﯽ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺁﺩﻡ ﻫﺎ ﻫﻢ ﻫﺴﺖ، ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ایمان نداشته باشیم و در طول زندگی ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﻪ ﭘﺸﺖ ﺳﺮﻧﮕﺎﻩ کنیم و به مرور خاطرات ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﯾﻢ؛
    ﻫﻢ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﮔﯿﻤﺎﻥ ﻋﻘﺐ میمانیم
    ﻭ ﻫﻢ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻣﯽ ﺩﻫﯿﻢ…

    #آنتونی_رابینز

    موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



     [ 03:19:00 ب.ظ ]





      غواصی در دریای خودشناسی   ...

    ♦️تا کسی در دریای خودشناسی غوص نکند موحد نمی شود
    وقتی از حضرت در خصوص #ایمان سوال کردند، حضرت ایمان را داری 4 رکن معرفی کرد؛ «الاِْیمَانُ عَلَى أَرْبَعِ دَعَائِمَ: عَلَى الصَّبْرِ، وَالْیَقِینِ، وَالْعَدْلِ، وَالْجِهَادِ»، طبق این بیان یکی از ارکان ایمان، عدل است که طبق بیان حضرت خود چهار جزء و شعبه دارد؛ «وَالْعَدْلُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَب: عَلَى غَائِصِ الْفَهْمِ، وَغَوْرِ الْعِلْمِ، وَزُهْرَةِ الْحُکْمِ، وَرَسَاخَةِ الْحِلْمِ».

    ? یکی از شعب چهارگانه #عدل، فهم غَائِصِ است. حضرت فرمود علم مانند دریایی است که اگر کسی توانست در این دریا غواصی کند صاحب فهم خواهد شد. هر علمی را فهم نمی گویند؛ آن علم دقیق و عمیق را فهم می گویند که باعث می شود انسان مطالب را موشکافانه بفهمد!

    ? همه دوست داریم و آرزومندیم به این مقام سلمان برسیم که حضرت(ص) درباره او فرمود «سلمان منّا اهل‌البیت» اما از این سخن بالاتر آن است که طبق روایتی که صاحب وسائل نقل می کند، خداوند فرمود «المومنون منی»؛ آنقدر ایمان با فضیلت است که این سخن را خداوند برای مومن بیان می کند.

    ♦️انسان باید در دریای #خودشناسی غواصی کند تا بداند که این جهان خالقی دارد که آن را با برنامه و با هدف خلق کرده است و هر چه در زمین و آسمان است متعلق به اوست «خلق السموات والأرض»؛ تا کسی در دریای خودشناسی غوص نکند موحد نمی شود.

    ? حضرت در ادامه می فرماید آن کس که #حلم و #بردبارى پیشه کند گرفتار تفریط و کوتاهى در امور خود نمى شود و در میان مردم با آبرومندى زندگى خواهد کرد «وَمَنْ حَلُمَ لَمْ یُفَرِّطْ فِی أَمْرِهِ وَعَاشَ فِی النَّاسِ حَمِیداً» گرچه باید به این نکته توجه داشته باشیم که همه این شعبه ها به هم مرتبط است.

    ? قانون هر کشوری دارای سه عنصر محوری است،

    ?اول، «مواد» حقوقی که آنها را از مبانی می گیرند،
    ?دوم، «مبانی» مانند آزادی و برابری و مساوات که کلید و ریشه همه این مبانی عدل است، معنای عدل هم روشن است یعنی هر چیز را در جای خود قرار دادن! اما تفاوت ما با تفکر غربی این است که ما طبق عنصر
    ?سوم یعنی «منابع» که همان وحی و عترت است معتقدیم جای اشیاء و اشخاص را اشیاء آفرین و اشخاص آفرین تعیین می کند اما در آنها همان فکر #ربوبیت فرعون حاکم است یعنی معتقدند که طبق میل و هوس خود باید جای اشیاء و افراد را معین کنند، فرق اساسی مومن و غیر مومن همین است لذا چون قانون آنها منبع ندارند، قانونشان ابتر است.

    ?97-02-06
    #درس_اخلاق
    #آیت_الله_جوادی_آملی

    1525083034k_pic_055c771a-cb5e-434e-aeff-5b6fe99058cc.jpg

    موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



     [ 03:14:00 ب.ظ ]





      چگونه تفاوتها را می فهمیم؟   ...

    #فلسفه هنگامی که انسان چشم به روی جهان می گشاید و با موجودات روبرو می شود، بدرستی درمی یابد که آنچه می بیند و به آنها می رسد، هستند؛ ولی یکسان نیستند. نتیجه ای که از این دریافت حاصل می شود، آن است که همه موجودات در اصل «بودن» و «هستی» با یکدیگر تفاوت ندارند. بنابراین، یکسان نبودن و تفاوت میان آنها منشأ دیگری دارد که می توان از آن تحت عنوان «ماهیت» سخن به میان آورد.

    کلمه ماهیت از (ما هُوَ) گرفته شده که در واقع همان سوال از چیستی است. هرگاه شما از چیستی یک شیئ یا حقیقت بپرسید در واقع در جستجوی ماهیت آن هستید.

    در فلسفه، سوال از چیستی نقش بنیادین دارد و این سوال منشا همه بحث ها و اختلافات است. به همین دلیل گفته می شود که منشا تفاوت ها را باید در ماهیات جستجو کرد نه در وجود آنها.

    1525083415k_pic_66ceab05-1a16-40a6-8e44-ec672b4c566b.jpg

    موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



     [ 03:12:00 ب.ظ ]






      خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

     
     
    سوره الإسراء وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا [80] بگو: اى پروردگار من، مرا به راستى و نيكويى داخل كن و به راستى و نيكويى بيرون بر، و مرا از جانب خود پيروزى و يارى عطا كن.