?مدیریت داشته ها?
افرادی که موفق شدند کاری های بزرگی را انجام
دهند اینگونه نبود که دارای امکانات فراوان، ویا دارای شانس باشند، ویاشب خوابیده باشند وصبح کسی بیاید کار تمام شده را تحویل آنها داده باشد، بلکه سعی کردند آنچه دارند را بدرستی مدیریت کنند، وازآنها لذت ببرند متاسفانه گاهی آنقدر از نداشته ها متأثر می شویم که از داشته خود لذت نمی بریم .
?معمولا در مهمانی ها وقتی عده ای بهم می رسند سوالاتی از هم می پرسند ،از جمله این سوالات این است سن شما چقدر است وقتی جوابی می شوند یا می گویند شکسته شدی ویا می گویند خوب ماندی.
? بیاد دارم، در یکی ازین مهمانی ها از کسی پرسیده شد شما چندسالتان است واو عددی را گفت، مثلا گفت 60سال به اوگفته شد خوب ماندی.
گفت بخاطر دو چیز ،یکی آنکه در زندگی ام حرص چیزی را نخوردم ،ودیگری آنکه از آنچه داشتم لذت بردم.
?این جواب برای من- که آنجا نشسته بودم- جالب بود زیرا معلوم می شود اگر کسی آنچه دارد را درست مدیریت کند، ودر برابر خواسته های خودش که گاهی انسان را به زحمت می افکند وموجب حسرت خوردن وغم واندوه می شود بایستد - یعنی در حقیت علیه زیاده خواهی نفس خویش شورش کند وبه او نه بگوید- زندگی آرامی خواهد داشت.
البته اینکار-نه گفتن به خواهشها وزیاده خواهی نفسانی- یک شبه محقق نخواهد شد بلکه نیاز به تمرین وممارست فراوان دارد.
به تعبیر دیگر، یکدفعه نمی توان تمام غذای بشقاب را تمام کرد بلکه می بایست با قاشق کم کم آنهارا خورد، در همه کارها نیز باید اینگونه عمل کرد.یکی از پند های خوب استاد بزرگوارم این بود که همیشه قدمها را کوچک اما محکم بردار
?بنابراین راه زندگی با آرامش قانع بودن به داشته هاست وراه آنهم مدیریت درست آن چیزی است که داریم دراین صورت حسرت به سراغمان نخواهد آمد بلکه از زندگی لذت خواهیم برد وارامش که گمشده امروز بشر است را خواهیم داشت.

موضوعات: براي همه  لینک ثابت



[یکشنبه 1396-11-01] [ 10:46:00 ق.ظ ]