?وقتی کاری در راه خدای سبحان باشد برای کسی بخواهید کار صحیحی انجام بدهید کار حلال باشد، این در راه خداست.
? ذات اقدس الهی می‌فرماید اگر در راه #رضای خدا بخواهید قدم بردارید آن اجر دنیوی شما سر جایت محفوظ است ولی در حقیقت به من فروختی، وقتی در راه خدای سبحان باشد برای کسی بخواهید کار صحیحی انجام بدهید کار #حلال باشد، این در #راه_خداست، این در راه خدا بودن معنایش این نیست که رایگان انجام بدهید.

?در دعای ختم قرآن وجود مبارک #امام_سجاد علیه السلام یک بیان بسیار عرشی از ذات مقدس خدا دارد. می‌فرماید
?حالا که قرآنِ خدای سبحان را خواندید، دارید دعا می‌کنید یک خصیصه‌ای خدا دارد که این خصیصه برای دیگران ممنوع است دیگران حق ندارند در #معامله برادر مسلمانشان شرکت کنند. کسی دارد معامله می‌کند چه #خرید و #فروش، چه #اجاره و امثال ذلک کسی وارد معامله دیگری بشود بگوید من بیشتر می‌خرم یا بیشتر کرایه می‌دهم!

?اما ذات اقدس الهی به تمام ما در همه شئون وارد معاملات ما می‌شود، می‌گوید این وقتت، این جانت، این عمرت، این زبانت، این گفتار و رفتار و کردار را به چه کسی می‌خواهی بفروشی؟! من #بیشتر می‌خرم؛

♦️ این وقت را در راه من صرف بکن، من بیشتر می‌خرم. خیلی این بیان بلند است دعا می‌کند «أَنْتَ الَّذِی زِدْتَ فِی السَّوْمِ» این #دعای_ختم_قرآن است یعنی این دعا فقط برای توست تو وارد هر کاری می‌شوی می‌گویی به دیگری نفروش به من بفروش من بیشتر می‌خرم با اینکه انسان هر چه دارد عطای توست، تو کالای خودت را از ما می‌خری به بیشترین قیمت.

? وقتی در راه خدای سبحان باشد برای کسی بخواهید کار صحیحی انجام بدهید کار حلال باشد، این در راه خداست، این در راه خدا بودن معنایش این نیست که رایگان انجام بدهید، یک قصد قربتی می‌کنید این آقا می‌خواهد خانه بسازد، شما سعی می‌کنید با مصالح خوب می‌سازید که اگر زلزله‌ای پیش آمد نلرزد و خراب نشود، شما برای رضای خدا انجام دادید اینکه جلوی قصد قربت شما را نگرفت ، این آقا خانه می‌ساخت شما این خانه را با مصالح خوب، با نقشه خوب، با دقت انجام دادید این را برای خدا کردید.

? در این دعای ختم قرآن آمده است برای هر کسی می‌خواهی کار کنی من بیشتر می‌خرم.

#جلسات_تفسیر
#آیت_الله_جوادی_آملی

◻️حضرت آیت الله جوادی آملی مدظله العالی
? دوازدهم آذرماه 96

موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



[دوشنبه 1396-09-13] [ 05:45:00 ب.ظ ]