بهارسمنان
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


آذر 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  




سوره الإسراء وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا [80] بگو: اى پروردگار من، مرا به راستى و نيكويى داخل كن و به راستى و نيكويى بيرون بر، و مرا از جانب خود پيروزى و يارى عطا كن.



جستجو








کاربران آنلاین

  • زفاک
  • سیده علوی






  • آمار

  • امروز: 373
  • دیروز: 657
  • 7 روز قبل: 1969
  • 1 ماه قبل: 8003
  • کل بازدیدها: 365085





  • وبلاگ های من





    رتبه





      آرزو کرد بزرگ شود   ...

    کودک که بود آرزو کرد بزرگ شود، بزرگ شد…
    بزرگ که شد آرزو کرد کودک شود، اما نشد…
    کودک که بود آرزو کرد مثل بزرگتر ها یک شب بیدار بماند… بیدار ماند…
    بزرگ که شد آرزو کرد یک شب راحت بخوابد ، اما نشد…
    کودک که بود آرزو کرد حافظه ی قوی ای داشته باشد… حافظه اش قوی شد
    بزرگ که شد آرزو کرد همه چیز را فراموش کند ، اما نشد
    کودک که بود آرزو کرد یک بار تنها به مدرسه برود، تنها رفت
    بزرگ که شد آرزو کرد تنهایی را ترک کند، اما نشد
    کودک که بود آرزو کرد به خواسته های دنیای کودکی اش برسد… رسید
    بزرگ که شد آرزو کرد به خواسته ی دلش برسد ، .. یک امروز را کودک باش… با دل کودکیت آرزو کن… می دانی کودک ها به آرزوهایشان می رسند…

    ?حسین حائریان

    موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



    [دوشنبه 1396-09-20] [ 08:45:00 ب.ظ ]





      نفراول خانواده   ...

    كودك شما نبايد ” نَفَر اول ” خانواده باشد.

    كودك دائما تلاش مي كند افسار زندگي را از شما بربايد؟
    هيچ گاه به او چنين اجازه اي را ندهيد .

    در عوض در بازي به او اجازه دهيد تصميم گيرنده اصلي باشد.

    به كودكي كه نَفَر اول خانواده باشد،سه اسيب عمده وارد ميشود:
    1⃣رشد رواني او متوقف ميشود.
    2⃣رشد اجتماعي او متوقف ميشود.
    3⃣امنيت لازم را به دست نمي اورد.

    موضوعات: براي همه  لینک ثابت



     [ 08:41:00 ب.ظ ]





      چهار نکته سرنوشت ساز   ...

    حکمت سی وهفتم
    موضوع: چهار نكته سرنوشت ‏ساز
    و قال عليه‏ السلام‏
    لِابْنِهِ الْحَسَنِ عليه السلام: يَا بُنَيَّ، احْفَظْ عَنِّي أَرْبَعاً، وَأَرْبَعاً، لَايَضُرُّكَ مَا عَمِلْت َ‏مَعَهُنَّ: إِنَّ أَغْنَى الْغِنَى الْعَقْلُ، وَأَكْبَرَ الْفَقْرِ الْحُمْقُ، وَأَوْحَشَ الْوَحْشَةِ الْعُجْبُ، وَأَكْرَمَ الْحَسَبِ حُسْنُ الْخُلُقِ. يَا بُنَيَّ، إِيَّاكَ وَمُصَادَقَةَ الْأَحْمَقِ، فَإِنَّهُ يُرِيدُ أَنْ يَنْفَعَكَ فَيَضُرَّكَ؛ وَإِيَّاكَ وَمُصَادَقَةَ الْبَخِيلِ، فَإِنَّهُ يَقْعُدُ عَنْكَ أَحْوَجَ مَا تَكُونُ إِلَيْهِ؛ وَإِيَّاكَ وَمُصَادَقَةَ الْفَاجِرِ، فَإِنَّهُ يَبِيعُكَ بِالتَّافِهِ؛ وَإِيَّاكَ وَمُصَادَقَةَ الْكَذَّابِ، فَإِنَّهُ كَالسَّرَابِ: يُقَرِّبُ عَلَيْكَ الْبَعِيدَ، وَيُبَعِّدُ عَلَيْكَ الْقَرِيبَ.
    امام عليه السلام به فرزندش امام حسن عليه السلام فرمود:
    فرزندم! چهار چيز: و چهار چيز را، از من حفظ كن كه با حفظ آن هر كار كنى به تو زيان نخواهد رسيد: بالاترين سرمايه ‏ها عقل است و بزرگ‏ترين فقر حماقت و نادانى است، بدترين وحشت خودپسندى است و برترين حسب و نسب اخلاق نيك است. فرزندم از دوستى با احمق برحذر باش، چرا كه او مى‏خواهد به تو منفعت رساند ولى زيان مى‏رساند (زيرا بر اثر حماقتش سود و زيان را تشخيص نمى‏دهد) و از دوستى با بخيل دورى كن، زيرا به هنگامى كه شديدترين نياز را به او دارى تو را رها مى‏ سازد و از دوستى با انسان فاجر
    بپرهيز، چرا كه تو را به اندك چيزى مى‏فروشد و از دوستى با دروغ‏گو برحذر باش، چرا كه او مثل سراب است؛ دور را در نظر تو نزديك و نزديك را در نظر تو دور مى‏سازد (و حقايق را به تو وارونه نشان مى‏دهد).
    پیام ها:

    إِنَّ أَغْنَى الْغِنَى الْعَقْلُ،
    1- انسانى كه داراى عقل كافى است هم از نظر معنوى غنى است و هم از نظر مادى؛ از نظر معنوى عقل، او را به سوى خدا و اعتقاد صحيح و فضايل اخلاقى و اعمال صالحه دعوت مى‏كند، و در امور مادى با حسن تدبير و همكارى‏صحيح با ديگران و تشخيص دوست و دشمن و درك فرصت‏ها و استفاده صحيح از نيروى ديگران به فوايد و بركات مادى مى‏رساند
    (وَأَكْبَرَ الْفَقْرِ الْحُمْقُ)
    2-آدم احمق هم آخرت خود را به باد مى‏دهد و هم دنيايش را در دنيا بر اثر ندانم ‏كارى‏ها دوستان خود را از دست مى‏دهد و منافع آنى را بر درآمدهاى آينده مقدم مى‏شمرد.
    فقر عقل باعث فقر در زندگى مادى او نيز مى‏شود.

    (وَأَوْحَشَ الْوَحْشَةِ الْعُجْبُ)
    3-«وحشت» در لغت هم به معناى تنهايى آمده است و هم به معناى ترس و ناراحتى ناشى از آن و به يقين، افراد خودبزرگ‏بين دوستان خود را به زودى از دست مى‏دهند، زيرا مردم حاضر نيستند زير بار چنين افراد خودبين و خودخواهى بروند و به اين ترتيب در زندگى تنهاى تنها مى‏مانند.
    (وَأَكْرَمَ الْحَسَبِ حُسْنُ الْخُلُقِ)
    4- حسب در لغت هم به شرافت‏هاى ذاتى و صفات برجسته اطلاق شده و هم به شرافت پدران و اجداد، بنابراين منظور امام اين است كه بالاترين شرافت ذاتى و اكتسابى از پدران و اجداد دارا بودن حسن خلق است، زيرا بيش از هر چيز جاذبه دارد
    5-امام عليه السلام به چهار نكته ديگر درباره ترك دوستى با چهار گروهى كه صفات زشتى دارند مى‏پردازد.
    1-5 «مصادقت بااحمق» مصادقت به معناى دوستى است و مى‏دانيم دوستى افراد با يكديگر سرنوشت آنها را به هم پيوند مى‏زند و هر يك در زندگى ديگرى تأثير مى‏گذارد.احمق گاه با اصرار، دوست خود را وادار به انجام كارى مى‏كند كه عاقبت دردناكى دارد و به عكس از كارى باز مى‏دارد كه سرانجامش بسيار قرين موفقيت و سعادت است

    2-5((دوستی با بخیل )) دوستان گاه به يكديگر نيازمند مى‏شوند و حتى گاهى به قدرى نياز شديد است كه سرنوشت انسان را رقم مى‏زند و اگر دوست، بخيل باشد در چنين حالتى نيز انسان را رها مى‏سازد.
    3-((دوستی با افراد فاجرو فاسق و بى‏بند و بار )) اين‏گونه افراد پيوسته به دنبال هوا و هوس خويش اند؛ نه وجدان بيدارى دارند و نه شخصيت و شرف و نه دين و ايمان درستى. به همين دليل هر زمان هوا و هوس آنها اقتضا كند به دنبال آن مى‏روند و دوستان خود را به اندك چيزى مى‏فروشند.
    4-5 (( آدم كذاب و بسيار دروغ‏گو )) دوستى با او خطرناك است. گاه عوامل پيروزى براى رسيدن به يك هدف فراهم مى‏شود؛ اما او با دروغ‏ هايش رسيدن به آن را غير ممكن و محال مى‏شمرد و گاه به عكس، كارهايى پيش روى انسان است كه شرايط آن فراهم نشده و ورود در آن مايه شكست است؛ اما اين دروغ‏گوى بى‏بند و بار چنان سخن مى‏گويد كه گويى فردا انسان به مقصود مى‏ رسد.

    موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



     [ 02:37:00 ب.ظ ]





      چگونه بر افكار #شيطاني خود پيروز شويم ؟   ...

    در روايات ما آمده است: براي انجام هر كار «بسم اللّه الرحمن الرحيم» بگوييد"وسائل الشيعه، ج 7، ص 170″

    ✅يعني كاري كه قصد انجام آن را داريد، بايد به گونه‏اي باشد كه در مدخل ورودي آن بتوان گفت: «خدايا به نام تو».

    ✅به اين ترتيب، ما هيچ كاري را بدون مطالعه، تفكر و عاقبت سنجي انجام نمي‏دهيم؛ و علاوه بر اين، كارهايي را انجام مي‏دهيم كه بتوانيم در ابتداي آن بگوييم: «خدايا با نام تو آغاز مي‏كنم». چنين كاري يا #واجب است يا #مستحب. حرام و مكروه را نمي‏توان با نام خدا انجام داد. با اين تمهيد شيطان همواره در اسارت ماست.

    ⁉️سوال :براي تحصيل علم #اخلاق، از كجا بايد شروع كرد؟ به خصوص ما كه به اساتيد اخلاق دسترسي نداريم.

    ✅پاسخ : بخشي از علم اخلاق نظري است كه با مطالعه ، درس و بحث تأمين مي‏شود. قسمتي از آن هم عملي است كه به #هدايت و #راهنمايي معلم اخلاق وابسته است. اگر انسان به آنچه مي‏داند عمل كند، نخست اثر مثبت اعمال ظاهر مي‏شود، سپس خداي سبحان او را از آنچه نمي‏داند، آگاه مي‏سازد. در روايات آمده است: «مَنْ عَمِلَ بِما عَلِمَ وَرّثهُ اللّه عِلْمَ ما لَمْ يَعْلَمْ».[بحار جلد 65]

    ✅عمل همراه با علم، افزون بر ماندگاري، موجب شكوفايي آن نيز مي‏گردد. اگر انسان در انجام واجبات تلاش كند؛ مستحبات را تا اندازه‏اي به جاي آورد؛ #محرمات را ترك كند؛ در حد توان از #مكروهات دوري جويد و افراط و تفريط در كارها را كنار بگذارد، موفق مي‏شود.

    #نسیم_اندیشه
    #آیت_الله_جوادی_آملی

    موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



     [ 01:40:00 ب.ظ ]





      چه دعایى به آسمان مى رود   ...

    ? حدیث روز ?
    ❇️ چه دعایی به آسمان می رود


    ?عنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: کُلُّ دُعَاءٍ یُدْعَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ مَحْجُوبٌ عَنِ السَّمَاءِ حَتَّى یُصَلَّى عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ.

    ?امام صادق(ع) فرمود:
    هر دعایی که از خدای عزوجل خواسته می شود، به آسمان راه ندارد [مستجاب نمی‌شود] تا اینکه بر محمد و آل محمد #صلوات فرستاده شود.

    ? کافی، ج2، ص493

    موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



     [ 09:47:00 ق.ظ ]





      چرااز اذیت مومن ناراحت نمی شویم؟!   ...

    ?آیت الله بهجت(ره): چرا از اذیت یک مومن ناراحت نمی شویم؟!

    1512962873k_pic_bd668dff-8c36-4a74-a9cb-7b913eb8e784.jpg

    موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



     [ 09:46:00 ق.ظ ]





      صحیفه کتاب نیایش   ...

    صحیفه کتاب نیایش و زندگی

    فَهِیِ بِمَشِیَّتِکَ دُونَ قَوْلِکَ مُؤْتَمِرَةٌ وَ بِاِرٰادَتِکَ دُونَ نَهْیِکَ مُنْزَجِرَةٌ
    پس هر چه خواهی به مجرد خواستنت، پیش از فرمانت، اطاعت کند.و هر چه بخواهی به صرف اراده، بدون آنکه نهی کنی، بازایستد.
    حتی بدون گفتنت، همه مطیع فرمانند. و اگر تو بخواهی چیزی نباشد، فقط به اراده تو؛ تحقق می پذیرد.
    خداوندا
    همه عوالم و مخلوقات، فرمانبردار و مطیع اراده تو هستند؛و هیچ کس دیگر را در این بودن ها یا نبودن ها سهمی نیست جز همان خدای گره گشای سبب ساز قادر.
    خداوندا! حال که چنین است،
    توانائی فهم این قدرت قاهر را به من عطا کن،
    تا اراده خود را در ظل قدرت تو ببینم،
    و فراموش نکنم که همین اراده محدود من نیز پرتوی از عنایت توست…

    #در_محضر_صحیفه_سجادیه

    موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



     [ 09:45:00 ق.ظ ]






      خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

     
     
    سوره الإسراء وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا [80] بگو: اى پروردگار من، مرا به راستى و نيكويى داخل كن و به راستى و نيكويى بيرون بر، و مرا از جانب خود پيروزى و يارى عطا كن.