?چرائی اعلام بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی

?ترامپ قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت. تحلیل چرائی این اقدام و نتایج آن گفتنی های بسیاری دارد که به برخی از اهم موارد اشاره می شود:

?تبیین :
?الف.‌ چرائی:
?1. ارتباط کاملا آشکار و علنی سران سعودی بخصوص محمد بن سلمان با صهیونیست ها و کوشنر (داماد یهودی ترامپ) #فرصتی_تاریخی را برای آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی فراهم کرده است که به هیچ عنوان نمی خواهند آن را از دست بدهند، چرا که:
?اولا ، بخش قابل توجهی از علماء و روشنفکران جهان اسلام که وابسته به سعودی ها هستند توسط سعودی ها، ساکت خواهند شد.
?ثانیا ، این بار سعوی ها هستند که پیشنهاد جایگزینی بیت المقدس را ارائه کرده اند. محمد بن سلمان به محمود عباس پیشنهاد کرده تا فلسطینی ‌ها منطقه #ابودیس واقع در حومه شرق بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت کشور فلسطین برگزینند.
?2. با توجه به لابی قوی صهیونیست ها در آمریکا، اجماع کاملی بین دمکرات ها و جمهوری خواهان پیرامون این مساله بوجود آمده است که بشدت به نفع ترامپ است. با حمایت قوی لابی صهیونیست ها از ترامپ، دیگر #استیضاح او تا مدتها از دستور کار خارج خواهد شد.
?3. بر اساس محاسبات آمریکایی _ اسرائیلی؛ به دلیل اختلافات و گسل های بزرگ درون جهان اسلام، امکان تشکیل جبهه واحدی در مقابل تصمیم ترامپ وجود ندارد، لذا برآنند که این فرصت را هرگز نباید از دست داد.
? 4. در سایه مشغول شدن جهان اسلام با مساله فلسطین، فضای تنفسی برای محور عربی آمریکایی با هدف ایجاد #جایگزینداعش ایجاد می شود.

✳️ب. نتایج :
علی رغم خطرات این تصمیم و البته #بسیار_بعید بودن  #انتقال_سفارت، اما نتایج مهمی نیز بر آن مترتب است:
? 1. مساله فلسطین پس از سالها مجددا به #مساله_اول جهان اسلام تبدیل خواهد شد. این فرصت و نقطه عطفی تاریخی ظرفیت #آغاز_انتفاضه ای دیگر را دارد.
? 2. عرصه رونمایی از #رویش_های نسل جدید فلسطینی است که در ده سال گذشته رشد یافته اند.
? 3. #مدافعان_حرم_قدس این بار از #جریان_شیعی (غالبا) به سمت #جریان_سنی حرکت خواهد کرد. تشکیل این مدافعان، نوید بخش دور جدید بیداری اسلامی و تکمیل حلقه جدید محور مقاومت خواهد بود‌.
? 4. انسجام بخشی و بازسازی روابط درونی گروههای مقاومت فلسطینی که سالهاست دچار تفرقه شده اند از نتایج روشن این تصمیم است.

موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



[پنجشنبه 1396-09-16] [ 12:10:00 ب.ظ ]