هوشیار باشیم
.
دیروز مشهد و نیشابور شاهد تجمع هایی با مشارکت شماری از مردمی بود که برای احقاق حقشان به خیابان آمده بودند تا شاید صدایشان را کسی و کسانی بشنوند .
.
صرف نظر از برخی شعارهای ساختارشکنانه و اقدامات خرابکارانه تعدادی، آنچه که مشخص است این است که اساس این حضور و اعتراض از جانب مردمی است که به هر دلیل کارد به استخوانشان رسیده است .
.
مالباختگان تعدادی از موسسات و شرکتها، بیکاران و بیکار شده ها، و کسانی که مشکلات اقتصادی کمرشان را خم کرده است، طبیعتا جزو کسانی هستند که در میان تجمع کنندگان دیروز بودند .
.
بارها از مشکلات مردم و گرفتاری هاشان گفتیم، از سختی های زندگی شان؛ و فشارهای اقتصادی روز افزونشان؛ از بیکاری دسته دسته و فوج فوج آنان، از جوانان بیکار و مردان شرمنده در برابر خانواده ها و طلب کاران و صاحب خانه هاشان، و هر بار متهم به جناح بازی و سیاسی کاری طرفداری از این و مقابله با آن شدیم !
.
مشکلات گفته شده و نگفته ها، ربطی به این دولت و آن دولت ندارد؛ سالهاست که این روند آغاز شده و این سالها به دلایل مختلف تشدید شده و صدای شکسته شدن کمر خیلی ها در این سالهاست که بیشتر و شدیدتر شنیده می شود .
.
درست که کشور با مشکلات اقتصادی داخلی و خارجی بسیاری روبروست، درست که دولت و مجلس دستشان برای حل انبوه مشکلات شاید آنگونه که باید باز نباشد، اما در کنار همه این درست ها، این هم درست است که در برخی موارد سوء مدیریت هاست که مشکل ساز است، اختلاس ها و دست درازی ها به بیت المال؛ رانت خواری ها و آقازاده ها و از ملت بهترون! هم وجود دارند و هر روز جیب هایشان بزرگ تر و پُر تر می شود و متاسفانه دایره طمع و مال اندوزی شان؛ تمامی ندارد .
.
به مردم حق بدهیم و صدای اعتراضشان را بشنویم و صف آنان را از کسانی که با اصل نظام و حاکمیت و جمهوری اسلامی مشکل دارند، جدا کنیم .
.
به داد مردم برسیم و در کاهش آلامشان، کمک حالشان باشیم
.
بر خودِ مردم هم فرض است که معدود خرابکاران را از تجمع هایشان خارج کنند و نشان دهند که تنها حرفشان شنیده شدن دردهایشان است و بس .
.
پی نوشت : خوشحالی الشرق الاوسط و العربیه؛ بلندگوهای سعودیها و برخی شبکه ها و کانال های شناخته شده و معلوم الحال از اتفاقات دیروز مشهد و نیشابور؛ لزوم هوشیاری هرچه بیشتر مردم را به همه ما یادآور می شود .
.
شاید اتفاقات اخیر؛ تلنگر محکمی باشد به برخی مسئولان که جز حرف و وعده کاری برای حل مشکلات متعدد مردم نکردند و بر دهان هر منتقدی با ادبیات مختلف کوبیدند؛ شاید ..
.
#فاعتبروا_یا_اولی_الابصار

موضوعات: براي وطنم  لینک ثابت



[جمعه 1396-10-08] [ 04:24:00 ب.ظ ]