‍ ? آیا اگر قرآن را بوسیدیم و شبهای جمعه سوره یاسین خواندیم اسلام را حفظ کرده ایم؟!!!
? … #فقها باید رئیس‏‎ ‎‏ملت باشند تا نگذارند اسلام #مندرس شود و احکام آن #تعطیل شود. چون فقهای عادل در‏‎ ‎‏کشورهای مسلمان نشین #حکومت نداشته و ولایتشان برقرار نشده، اسلام مندرس گشته و‏‎ ‎‏احکام آن تعطیل شده است.
‏‏    
? اکنون اسلام مندرس نشده است؟ اکنون که در بلاد اسلامی احکام اسلام #اجرا‏‎ ‎‏نمی گردد، #حدود جاری نمی شود، احکام اسلام حفظ نشده، نظام اسلام از بین رفته، هرج و‏‎ ‎‏مرج و عنان گسیختگی متداول شده، اسلام مندرس نیست؟ آیا اسلام همین است که در‏‎# ‎‏کتابها نوشته شود؟ مثلاً در کافی نوشته و کنار گذاشته شود؟ اگر در خارج احکام اجرا‏‎ ‎‏نشد، و حدود جاری نگشت، دزد به سزای خود نرسید، غارتگران و ستمگران و مختلسین‏‎ ‎‏به کیفر نرسیدند، و ما فقط قانون را گرفتیم و بوسیدیم و کنار گذاشتیم، قرآن را بوسیدیم و‏‎ ‎‏حفظ کردیم، و شبهای جمعه سورۀ«یاسین» خواندیم، اسلام حفظ شده است؟‏

‏‏ ? چون بسیاری از ما فکر نکردیم که ملت اسلام باید با #حکومت_اسلامی اداره و منظم‏‎ ‎‏شود، کار به اینجا رسید که نه تنها نظم اسلام در کشورهای اسلامی برقرار نیست و قوانین‏‎ ‎‏ظالمانه و فاسدکننده به جای قانون اسلام اجرا می شود، بلکه برنامه های اسلام در ذهن‏‎ ‎‏خود آقایان علما هم #کهنه شده، به طوری که وقتی صحبت می شود، می گویند ‏‏الفقهاء امناء‏‎ ‎‏الرسل‏‏ یعنی در گفتن #مسائل امین هستند. آیات قرآن را نشنیده می گیرند، و آنهمه روایات را‏‎ ‎‏که دلالت دارد بر اینکه در زمان غیبت علمای اسلام «والی» هستند تأویل می کنند که مراد‏‎ ‎‏«مسأله گویی» است. آیا امانتداری اینطور است؟ آیا امین لازم نیست که نگذارد احکام‏‎ ‎‏اسلام تعطیل شود، و تبهکاران بدون کیفر بمانند؟ نگذارد در مالیاتها و درآمدهای کشور‏‎ ‎‏اینقدر هرج و مرج و حیف و میل واقع شود و چنین تصرفات ناشایسته بشود؟ بدیهی است‏‎ ‎‏که اینها امین لازم دارد. و وظیفۀ فقهاست که امانتداری کنند. و در این صورت #امین و #عادل‏‎ خواهند بود.

?ولایت فقیه/ص74

#امام_خمینی
#حوزه
#تشکیل_حکومت
#وظیفه_فقه

موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



[چهارشنبه 1396-09-15] [ 11:41:00 ق.ظ ]