✅| یک عمر زندگی می‏کنیم بدون تقوا و عمل، بعد وصیت می‏کنیم که ما را ببرند در نجف دفن کنند، کارمان درست می‏شود!!

?اسلام بست ندارد. در قدیم بست بود و خوب شد آن بستها ور افتاد. کسی که جرمی مرتکب می‏شد و مأمورین می‏خواستند او را بگیرند، می‏رفت به خانه یک مرد متنفّذ، یک عالم روحانی و آنجا می‏نشست و هیچ قدرتی نمی‏توانست او را از بست خارج کند.

?جرم مرتکب شده بود و به حکم قانون عرفی و قانون شرعی باید محاکمه و مجازات شود، ولی نه، آقا رفته در فلان خانه بست نشسته و چه کسی جرئت می‏کند او را از بست بیرون بیاورد؟ ما خیال می‏کنیم در دستگاه الهی هم از این بستهای موهوم وجود دارد! نه، این جور نیست.

?قسم به خود حسین بن علی علیه السلام این جور نیست. قسم به خود حضرت رضا علیه السلام این جور نیست. اصلًا این خلاف فکر حسین بن علی علیه السلام است، خلاف فکر علی بن ابی‏طالب علیه السلام است، خلاف فکر حضرت رضا علیه السلام است.

?آنها در همه عمرشان و در زندگی خودشان این حرفها را نپذیرفتند، آیا در مماتشان می‏پذیرند؟! شما وقتی‏ نهج‏البلاغه‏ را مطالعه می‏کنید می‏بینید در این کتاب دو مطلب است که مرتب تکرار می‏شود: تقوا و عمل.

?ما چشمهایمان را می‏بندیم و می‏گوییم اینها را قبول نداریم. ما نه به تقوا اعتقاد داریم و نه به عمل، یک عمر زندگی می‏کنیم بدون تقوا و عمل، بعد وصیت می‏کنیم که ما را ببرند در نجف دفن کنند، کارمان درست می‏شود!!

? #شهید_مطهری
?احیای تفکر اسلامی، ص 46

موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



[دوشنبه 1396-07-24] [ 09:58:00 ب.ظ ]