? وظیفه توحیدی انسان این است که فقط به خدای سبحان متّکی باشد

✅خداوند که جهان و انسان و پیوند جهان و انسان را آفرید، انسان را همانند یک لوح نانوشته خلق نکرد، بسیاری از اسرار جهان و کمال انسانی را در درون انسان ذخیره کرد. آن علوم و معارف توحیدی که خدا در درون هر کسی ذخیره کرد صاحب خانه هستند و دانشی که ما در #حوزه ها یا #دانشگاه ها فرا می گیریم مهمان ما هستند، ما باید بکوشیم یک مهمانی را به درون خانه ببریم که با میزبانمان هماهنگ باشد.

✅ خداوند #قرآن را فرستاد که این قرآن راهنمای کاربردی جهان و انسان و پیوند انسان و جهان است. هر صنعتگری چیزی را که می سازد بروشور و راهنمای استفاده هم به او می دهد، اگر تلویزیون یا اتومبیل یا یخچالی #اختراع کرد یک بروشور می دهند که از این یخچال و تلویزیون و اتومبیل و مانند آن چگونه استفاده کنیم، قرآن را که فرستاد به منزله بروشور است که ما از چشم مان، از جانمان از مالمان چگونه استفاده کنیم.

✅گفت این چشم و گوش و دل را در چه راه به سر ببرید تا علومی تهیه کنید که این علوم که مهمان است و از حوزه و دانشگاه آمده با آن دانشِ میزبان که #فطری ماست هماهنگ باشد.

✅گرچه خدا نظام سپهری را آفرید، آسمان و زمین را آفرید ولی هیچ کدام را پیوند ویژه ای برای آنها قائل نشد مگر برای انسان؛ که درباره #انسان فرمود: ﴿و نفخت فیه من روحی﴾ یعنی از روح خودم به انسان عطا کردم که هر انسانی سهم ویژه ای از ارتباط با خدا دارد.

✅اگر خدا انسان را به خود مرتبط می داند انسان یک وظیفه توحیدی دارد و آن، این است که نه به خود متّکی باشد نه به دیگری تکیه کند، فقط به خدای سبحان متّکی باشد برنامه او را تلقّی کند، #بفهمد، #عمل کند و به دیگران #منتقل کند.

? نتیجه اینکه ما تا زنده ایم باید
?در تحصیل #علم_نافع و #عمل_صالح بکوشیم این یک؛
?هیچ بیراهه نرویم و راه کسی را هم نبندیم این دو؛
?جنگ جهانی اول و دوم نشان داد که با کُشتن، جهان اصلاح نمی شود این سه؛

✅ ابرقدرت هایی بوده و هستند که جنگ های نیابتی راه انداختند و راه می اندازند، گاهی در #سوریه، گاهی در #عراق، گاهی در #یمن، گاهی در کشورهای دیگر که اینها طاغوتیانی اند که داعی فرعونی دارند و مدّعی #ربوبیت اند، باید اینها را هدایت کرد و از اینها عبرت گرفت.

……………………………………..
#دیدار
#گزارش_تصویری
#آیت_الله_جوادی_آملی
? دیدار جمعی از جوانان مسلمان، از کشورهای مختلف آمریکایی، اروپایی و آسیایی با آیت الله جوادی آملی مدظله العالی
? 27 آذرماه 96

موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



[سه شنبه 1396-09-28] [ 08:50:00 ب.ظ ]