♦️هر لحظه‌ باید خودمان را به خدا بسپاریم ..

? اگر خدای ناکرده، این نظام آسیب ببیند لعنت ابد دامنگیر ما می‌شود. این نظام به آسانی به دست نیامده، به واقع ما #مسئول هستیم، در حقیقت الآن بهترین دوران امتحان ماست که چطور می توانیم این خونهای پاک را حفظ کنیم و به ثمر برسانیم.

? جز ناله کردن و تضرّع به درگاه حق، جز #توبه کردن، جز مواظب بودن، جز سفارش کردن و نصیحت کردن و جز دعوت به هدایت مسئولین و غیر مسئولین راه دیگری برای حفظ این نظام و رهایی از مشکلات وجود ندارد.

♦️خود را ارزان نفروشید…

?جامعه نباید مانند جهنم باشد که در آنجا «كُلَّما دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَعَنَتْ أُخْتَها»؛ جامعه ای که افراد به یکدیگر بد می‌گویند، آبروی هم را می ریزند و ضعف یکدیگر را افشا می کنند، #جهنم است، چرا مثل #بهشت نباشیم که «دَعْوَاهُمْ فِیهَا سُبْحَانَكَ اللَّهُمَّ وَ تَحِیتُهُمْ فِیهَا سَلاَمٌ».

?این خبرنگارها، این روزنامه‌نگارها، این دست به قلم‌ها، باید بدانند می‌توانند چیزی بنویسند که خدا هم به قلم ما و هم به مکتوب ما قَسم بخورد. چرا خود را ارزان بفروشیم؟ مگر نفرمود قَسم به قلم! قَسم به کتاب! «یسْطُرُونَ»؛ یعنی مسطورات، یعنی نوشته‌ها. چرا ما این نباشیم؟ غرض این است که ما همیشه و هر لحظه‌ّ باید خودمان را به خدا بسپاریم.

#جلسات_تفسیر
#آیت_الله_جوادی_آملی
۱۳۹۷/۱/۲7

موضوعات: براي همه  لینک ثابت



[یکشنبه 1397-02-02] [ 08:34:00 ب.ظ ]