?آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(علیه السلام):
کسی که زمانِ خود را بشناسد امر بر او مشتبه نمی‌شود
این حدیث نورانی به ما می‌گوید شما وقایع جهان را کاملاً باید رصد کنید، حق و باطل اینها را باید بشناسید، راه برون‌رفت از باطل و گرایش به حق را هم بشناسید و عمل کنید. این روایت به ما می‌گوید عمیق باشید و متزمّن‌ها را خوب بشناسید تا از زمانه عقب نمانید.

☑️ #دین برای هر حادثه‌ای در جهان، راه برون‌رفت دارد

ما تا روز قیامت حرف برای گفتن داریم، این چون برای تمام زمان و زمین الی یوم القیامه هست، پس هر حادثه‌ای در هر گوشه زمان و زمینی رخ بدهد دین، حرفی برای گفتن دارد. اگر دین راهی نشان نداده باشد که اثری ندارد کسی بداند اینجا مار و عقرب است ولی راه برون‌رفت نداشته باشد که راهنمایی نیست، پس معلوم می‌شود هر حادثه‌ای در جهان رخ بدهد دین برای آن برون‌رفت دارد.

?رهبر اگر علی‌بن‌ابیطالب(ع) باشد مادام که #مردم در صحنه نباشند شکست قطعی است.
این جریان #قدس یک کار کوچکی نیست که قدس را فعلاً محور صهیونیستی قرار بدهند و دفتر خود را از جای دیگر به قدس منتقل کنند این ﴿لا تزال تطلع علی خائنة منهم﴾. الآن در جریان قدس وظیفه ما را از قرآن بپرسی چه می‌گوید، می‌گوید #قیام کنید و زیر بار نروید.

?مسائل انسانی برای اینها اصلاً مطرح نیست، این را در چند جای قرآن تصریح می‌کند. فرمود با کفار بجنگید چون اینها به عهد و پیمان خود وفادار نیستند، اهل امضاء و #برجام و اینها نیستند، البته کفاری که با شما کاری ندارند با آنها رابطه خوب داشته باشید.

?بنابراین شما ناچارید #بنیان‌مرصوص باشید، طرزی باشید که آنها از شما بترسند، طرزی دقیق و رقیق باشید با جامعه و نظامتان بسازید، نه بیراهه بروید و نه راه کسی را ببندید، نه سر از اختلاس در بیارید نه #نجومی تا مردم به شما گرایش پیدا کنند. حضرت امیر(ع) فرمود اگر کسی خدای ناکرده به بیت‌المال دست‌درازی کند، این آبروبر است.

موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



[یکشنبه 1396-09-26] [ 06:39:00 ب.ظ ]