بیانات مهم
حتما بخوانید…
?خوف از #زلزله، مذموم است یا ممدوح؟
#حضرت_آیت_الله_قرهی:
?یکی از آن خوف‌های مذموم، خوف از امری ضروری و لازم الوقوع است که دفع آن از قدرت بشر، بیرون است. مثلاً همین #زلزله‌هایی که آمده و دارد می‌آید. برای چه انسان بترسد؟! گفت: گر نگه‌دار من، آن است که من می‌دانم/ شیشه را در بغل سنگ، نگه می‌دارد.

?مطالعه کنید، هم در طبس، پیرزن نود ساله بعد از چند روز زنده بیرون آمد و هم در بم، بچّه، زنده بیرون آمد و هم در #زلزله سر پل ذهاب، بچّه دو ساله، پنج روز زیر آوار بود و زنده بیرون آمد. شوخی نیست، بچّه، جسم ضعیفی دارد، آب می‌خواهد، غذا می‌خواهد و … . امّا بعد از پنج روز، زنده بیرون آمد. من در نمایشگاه بم دیدم، خانه‌ی گِلی، از بین نرفته، بغلش خانه‌ی نوساز، درست به هم چسبیده، از بین رفته است. این‌ها، قدرت‌نمایی خداست. حالا بگوییم: مثلاً از لحاظ علمی در آن‌جا ریشتر رد شد و این‌جا رد نشد و …، باز هم هر چه هست، خداست. غیر از این است؟! حالا آن‌ها را این‌طور توجیه کنید، بچّه و پیرزن را چه می‌گویید؟! پیرزن و بچّه که زودتر از بقیّه باید هلاک شوند، چون قدرت جسمانی‌شان کمتر است و آب بدنشان زودتر تمام می‌شود. در خیلی از موارد همین‌طور بوده است، نه ایران ما، برخی جاهای دیگر هم اعلام شده که یک موقع کسی را بعد از ده روز، زنده از زیر آوار بیرون آوردند.

⚡️حالا اگر انسان مدام از این حوادث بترسد، خوف مذموم است. اولیاء خدا می‌گویند: این خوف، خوف از امری ضروری و لازم الوقوع است. البته منظور این نیست که ما کاری نکنیم. اصلاً اسلام دستور داده است. حتّی پیغمبر اکرم در مورد قبر هم که برای انسانی است که از دنیا رفته است، فرمودند: قبر را محکم بسازید. گفتند: قبر؟! فرمودند: بله، قبر را هم محکم بسازید، انسان مؤمن کاری را انجام نمی‌دهد، إلّا به این که دقیق و محکم انجام می‌دهد و این، یکی از نشانه‌های ایمان است. ساختمان، باید دقیق و محکم باشد، امّا دیگر مابقی آن دست خداست. ای بسا کسی لحظه‌ای بیرون بیاید و سنگ از جای دیگری بر سرش می‌خورد. لذا با این که در ساختمان نیست، از دنیا می‌رود. ولی ساختمان فرومی‌ریزد، امّا کسی در زیر آوارها زنده می‌ماند. همه، کار خداست. پس نباید زندگی عادی تعطیل شود و بترسیم و واهمه داشته باشیم. لذا اولیاء خدا می‌فرمایند: این خوف که از امری است که از قدرت بشر بیرون است، خوف مذموم است و نادانی و خطای محض است.
#زلزله
#خوف_مذموم

موضوعات: براي همه  لینک ثابت



[پنجشنبه 1396-09-30] [ 04:27:00 ب.ظ ]