?بوریس جانسون وزیر خارجه انگلستان در سفر خود به چند کشور منطقه (عمان، ایران و امارات) ، امروز وارد کشورمان شد. با توجه به پیشینه سیاست های خباثت آلود انگلستان در منطقه و تحولات اخیر، این سفر از برخی زمینه ها قابل تامل است.

?️️️تبیین :
? ۱. یکی از اصلی ترین محورهای سفر جانسون، #برجام است. سیاست دولت انگلستان، حفظ #ماکت_برجام ، از طریق #جذاب_سازی آن برای مسئولین دولتی و افکار عمومی مردم ایران است. در شرایط به سخره گرفتن روح و جسم برجام توسط آمریکایی ها، انگلستان تلاش می کند با تکیه بر #قدرت_اجماع_سازی خود، برای برجام #اعتبارسازی کند.
? ۲. انگلیسی ها، تلاش می کنند خود را در #نقش_واسطه، برای تعدیل سیاست های آمریکا در قبال برجام، معرفی کنند. سوای انگیزه واقعی آنها (که کشوری بشدت پیچیده و خدعه گر هستند) ، اصولا ایفای #نقش_واسط توسط انگلستان خصوصا در موضوع برجام ممکن و مقدور نیست و خودشان هم در محافل داخلی معترفتند که نمی توانند نظر آمریکایی‌ها را در مورد ایران عوض کنند. حتی دولت انگلستان قادر /مایل نیست همراهی بانک های انگلیسی را در گشایش مالی برای ایران، به وجود آورد. ایران حتی یک حساب بانکی نمی تواند در انگلیس باز کند.
? ۳. متاسفانه دستگاه دیپلماسی کشور  باور ندارد که انگلستان با توجه به موارد فوق و ملاحظاتی چون برگزیت، در خوشبینانه ترین حالت حتی بازیگر توانمند و قابل اعتمادی برای «اجرایی سازیی منصفانه» برجام هم نیست. جانسون تلاش خواهد کرد با ارائه یک #تنفس_مصنوعی به برجام (پروژه اعتبارسازی) ، مسایل منطقه ای را وجه المصالحه مذاکرات قرار دهد!!!  به بیان دیگر، در شرایطی که محور مقاومت در صحنه میدانی، دستاوردهای راهبردی چشمگیری بدست آورده، #برجام_منطقه ای و حتی #برجام_موشکی، با کنشگری موذیانه انگلستان در حال شکل گیری غیررسمی است. اصرار بلاوجه برخی ها!! برای حفظ اعتبار برجام در نزد افکار عمومی به هر قیمت!! ، این حربه را به دست انگلیسی ها داده است.
? ۴. فروش سلاح های انگلیسی به سعودی ها، اعتراض های بسیاری را در سطح افکار عمومی و حتی دو مجلس این کشور به وجود آورده است. کسانی که خود بزرگترین حامی رژیم کودک کش سعودی در جنگ خونین یمن هستند، امروز می خواهند در نقش #صلح_جو!!! برای توقف درگیری ها مذاکره کنند!! مضحک اینکه این اقدام آنها بعد از فروش تسلیحات و پس از ناامید شدن در صحنه میدانی یمن، صورت می گیرد.
? ۵. پیگیری موضوع دستگیری #افراد_دوتابعیتی هم در دستور کار جانسون است. در این موارد تلاش می کنند جای مدعی و متهم را عوض کنند و مداخله گری خود در امور داخلی ایران (که جاسوسی های دوتابعیتی دستگیر شده از مصادیق آن است) را به موضوعات حقوق بشری!!! تبدیل نمایند. #تبدیل_جاسوسی به #حقوق_بشر.

#انگلیس_فریب_نفوذ

موضوعات: براي وطنم  لینک ثابت



[شنبه 1396-09-18] [ 03:14:00 ب.ظ ]