⭕️ #دنیا یک #تجارتخانه است و در این تجارتخانه انسان، #عمر می‌دهد تا یک چیزی بگیرد، چیزی که یا بهتر از عمر باشد یا لااقل #معادل با عمر باشد.

⁉️ اگر خدای ناکرده ما با #شیطان و #دنیا معامله کنیم خسارت می‌بینیم، خسارت معنایش این نیست که ما سرمایه را بدهیم و سودی نبریم یا از سرمایه ما کم شود بلکه خسارتی که در دادوستد با شیطان است این است که #عوض و #معوّض هر دو را او می‌برد. یعنی ما را به بند می‌کشد چیزی هم به ما نمی‌دهد.

? چقدر بیان حضرت امیر علیه السلام در این خطبه قاصعه بلند است؛ فرمود من خیرخواه شما هستم، لذا به شما می گویم این غدّه بدخیم #نفس که غرور و خودخواهی است را باید بگذارید کنار، اگر کسی مشکلی دارد #مبادا به او بگویی الآن برو و فردا بیا!

? اینکه انسان مشکلی کسی را حل نکند را که حضرت اصلاً در نامه خود ذکر نکرد، چون آن را قابل ذکر ندانست، بلکه می فرماید باید به مشکل مردم در #اسرع_وقت رسیدگی شود.

♦️تاریخ یادتان نرود،
♦️دین را رها نکنید،
♦️برای هیچ چیز به جان هم نیفتید،
♦️ این اختلاف یک غدّه بدخیم است
♦️و تمام این خطرها ریشه در همین هوای #نفس دارد.

?وقتی حکومت، #حکومت_مردمی است که قلب مردم شفاف و صاف باشد و هیچ رنجی از مسئولین نداشته باشند، چنین ملتی در صحنه می ماند وگرنه داشتن #رهبر خوب یک طرف قضیه است.

?مادامی که همه #مسئولین به دستورات رهبر عمل کنند و مردمی باشند، چهره به چهره باشند، مشکلات #اختلاس و نجومی در بین آنها نباشد، مشکلات دیگر نباشد ملت نیز در صحنه خواهند ماند و اگر خدای ناکرده مشکلات یکی پس از دیگری رخنه کرد، رهبر اگر علی بن ابیطالب (علیه السلام) هم باشد آن حکومت یقیناً شکست می خورد.

#درس_اخلاق

? 27 مهرماه ٩٦

موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



[یکشنبه 1396-08-07] [ 10:12:00 ب.ظ ]