بهارسمنان
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


بهمن 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        




سوره الإسراء وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا [80] بگو: اى پروردگار من، مرا به راستى و نيكويى داخل كن و به راستى و نيكويى بيرون بر، و مرا از جانب خود پيروزى و يارى عطا كن.



جستجو








کاربران آنلاین

  • زفاک
  • الهام تقيان چالشتري
  • امیرِعباس(حسین علیه السلام)
  • سادات طهماسی






  • آمار

  • امروز: 102
  • دیروز: 266
  • 7 روز قبل: 1376
  • 1 ماه قبل: 6548
  • کل بازدیدها: 363382





  • وبلاگ های من





    رتبه





      طریق الیه راجعون شدن   ...

    #حضرت_آیت_الله_قرهی_مدظله_العالی:
    ✨باب الحوائج، حضرت موسی بن جعفر (علیه الصلاه والسلام)در رابطه با آنان که اعتقادشان به امامت در زمان غیبت، بیشتر از آن کسانی است که در زمان ظهور امام، مانند امیرالمؤمنین و دیگر ائمه هدی بودند و ادراک دارند، می فرمایند: «طوبی لهم، ثم طوبی لهم، ثم طوبی لهم و الله! هم معنا و فی درجتنا یوم القیامة». خوش به حال آنان، آن ها با ما و در همان درجه ی ما در روز قیامت هستند!
    درست است که اصلاً بودن با ائمه خیلی مهم است، اما حضرت می فرمایند: در همان درجه ای هستند که من موسی بن جعفر به عنوان امام دارم. چرا؟ چون آن ها فهمیدند که امامت یعنی چه و اصلاً خدا امامت را برای آنها قرار داده و بدون امامت، انسان به هیچ جا نمی رسد و ناقص خواهد بود و اگر ناقص باشد، ابتر است و به جای این که رشد کند و الیه راجعون شود، سقوط می کند.
    چون للهیت انسان محقّق بوده و الیه راجعونیتش باید درست شود، اما آن کس که لله بودن خود را نفهمد، طبیعی است برای الیه راجعونی خودش هم قدم برنمی دارد. اشکال کار این جاست، لله بودن خود را ادراک نکردیم و برای همین، برای الیه راجعونیت، قدم برنمیداریم که طریقش، امامت است. این الیه راجعون بودن، موقعی محقّق می شود که ادراک لله بودن برای انسان، محقّق شود.

    موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



    [یکشنبه 1396-11-01] [ 01:32:00 ب.ظ ]





      جريان جهنم و بهشت   ...

    جريان جهنم و بهشت دركش آسان نيست..

    #معاد
    #معاد_در_قرآن

    ? ما خيال مي‌كنيم كه جريان #قيامت ـ معاذ الله ـ شبيه #دنياست اين هم كه نيست ﴿وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لاَ تَعْلَمُونَ﴾[8]

    ? فرمود ما شما را جايي مي‌بريم كه شما نمونه‌اش را نديديد و نمي‌دانيد چه خبر است ولي شما در اين آياتي كه مربوط به طريق #جهنم يا صراط جهنم است يك اصل را مشترك مي‌دانيد كه آن را ما كاملاً مي‌فهميم.

    ?در جريان جهنم چهار گروه را نام مي‌برد:

    ?گروه اول فرمود همگان وارد مي‌شوند: ﴿إِن مِّنكُمْ إِلَّا وَارِدُهَا﴾[9] حالا ما چون متوجه نمي‌شويم كه ورود به معناي دخول است يا نه مي‌گوييم اين ورود نظير ﴿لَمَّا وَرَدَ مَاءَ مَدْيَنَ﴾[10] است و حال اينكه اين معنا, معناي دشواري است اما چون به آ‌ن معناي دقيق دسترسي نداريم اين طور معنا مي‌كنيم مي‌گوييم همان طوري كه ﴿لَمَّا وَرَدَ مَاءَ مَدْيَنَ﴾ يعني «أشرف» ﴿إِن مِّنكُمْ إِلَّا وَارِدُهَا﴾ يعني مُشرف به جهنم مي‌شويد, بسيار خوب اين براي ورود.

    ? بعد بخش دوم و سوم و چهارم اين است كه يك عدّه مي‌مانند يك عدّه نجات پيدا مي‌كنند ﴿ثُمَّ نُنَجِّي الَّذِينَ اتَّقَوْا وَنَذَرُ الظَّالِمِينَ فِيهَا جِثِيّاً﴾[11] در بخش ديگر فرمود ما جهنم را پر مي‌كنيم ﴿لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ﴾[12] اما اين پُر كردن به معني خلود نيست البته يك عدّه مي‌سوزند و بعد از سوخت و سوز ممكن است آزاد بشوند ولي مخلَّدين كم‌اند اما فرمودند آن مقداري كه مي‌توانيد #عذاب بچشيد همان مقدار گناه كنيد;

    ?ما يك مختصر آتش را يك لحظه نمي‌توانيم در دست نگه داريم چه رسد به آن ناري كه طبق بيان نوراني حضرت امير فرمود: «دارٌ ليس فيها رحمة»[13] هيچ گذشت در آن نيست! اين بيان حضرت است در نهج‌البلاغه.

    ?حال اينها را واقعاً ما نمي‌فهميم ولي خب به ما نگفتند چيزي كه نمي‌فهميد حقّ #ايمان نداريد ولي ما مي‌فهميم كه #اهل_بيت حق گفتند قرآن حق گفت, اين را ايمان داريم اين هست اما حالا چيست نمي‌دانيم. براي ما چه چيزي بودن مهم نيست اما چطور زندگي كنيم كه به جهنم نرويم براي ما مهم است.

    ?آن كه براي ما خيلي روشن است به خوبي هم مي‌فهميم در تمام اين آيات مطرح است فرمود اينجا جاي ظالمين است اين را ما مي‌توانيم بفهميم كه ظلم چيست و نكنيم حالا ظلمِ عقيدتي نكنيم #حق_الناس بر عهده ما نباشد حق_الله بر عهده ما نباشد به #بچه‌ها ظلم نكنيم به #همسر ظلم نكنيم به #همسايه ظلم نكنيم به #شيعه ظلم نكنيم به كساني كه فقط براي حفظ دين قيام كردند ظلم نكنيم!

    #درس_اخلاق
    #آیت_الله_جوادی_آملی

    ?21 اردیبهشت 91

    ?

    موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



     [ 11:29:00 ق.ظ ]





      همواره مراقب باشيم   ...

    ?باید همواره مراقب هوای نفس باشیم و لحظه ای از آن غفلت نکنیم

    #غفلت

    ?نامه های نهج البلاغه مانند خطبه ها به دو صورت در نهج البلاغه آمده است؛ یک دسته از نامه ها بدون #تلخیص آمده اند و یک دسته از نامه ها با #تلخیص ذکر شده اند که نامه 75 نامه کوتاهی است که سه یا چهار خط آن در نهج البلاغه آمده است. #حضرت_امیر علیه السلام در این نامه که به #معاویه نوشته او را به پیروی از حکومت خود دعوت کرده است.

    ? دودمان اموی که قبل از فتح مکه کافر بودند بعد از فتح، مسلمان نشدند بلکه منافق شدند، معاویه که از زمان خلیفه دوم والی #شام شده بود مردم شام را از کسب معارف ائمه محروم نگه داشت، لذا حضرت در این نامه حجت را تمام کرد و فرمود من شما را نصیحت می کنم که به دامان نظام اسلامی برگردید اما معاویه در جواب حضرت، نامه های بی ادبانه نوشت و لذا حضرت مجبور به اقدامات بعدی شد.

    ? انسان از میزان علم ائمه متحیر می شود و این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشت، ائمه #علم شناخت دنیا را در اختیار داشتند. دنیا غیر از زمین و آسمان است، زمین و آسمان آیات الهی هستند و هیچ چیز درعالم نیست مگر #خیر. اما #دنیا یک امر اعتباری است نمی توان برای امر اعتباری برهان اقامه کرد یا آن را در آزمایشگاه با تجربه ثابت نمود، اینکه دنیا چیست و چگونه فریب می دهد؟! این علم را ائمه در اختیار داشتند.

    ?ائمه فرمودند نگذارید که دنیا شما را #فریب بدهد، اکثریت مردم #بنده دنیا هستند و چون دنیا یک امر اعتباری است در حقیقت بنده « #هیچ» هستند، این آلودگی به دنیا از هر بیماری خطرناک تر است، این یک بیماری آبروبر است و حیثیت برای انسان نمی گذارد.

    ? باید بدانیم که #بدتر از #معاویه و #یزید در درون همه ما هست و آن #هوای_نفس ما است لذا باید همواره مراقب هوای نفس خود که به تعبیر ائمه، اعداء عدوء ما است باشیم و لحظه ای از آن #غفلت نکنیم.

    #درس_اخلاق
    #آیت_الله_جوادی_آملی

    ?21 دیماه 96

    ?

    موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



     [ 11:22:00 ق.ظ ]





      خير را بكار   ...

    ?اگر جای دانه هايت را که روزی کاشته ای فراموش کردی،
    باران روزی به تو خواهد گفت کجا کاشته ای…

    ?پس خير را بکار

    ?بالاي هر زمينی…
    ?و زير هر آسمانی…
    ?براي هر کسی…

    ?تو نميداني کی و کجا آن را خواهی يافت!!
    که کار نيک هر جا که کاشته شود به بار می نشيند

    ?امام علی‏ عليه السلام :
    خوشا به حال آن كه به بندگان خدا نيكی كند و براي آخرت خود زاد و توشه برگيرد

    ?غررالحكم و دررالكلم ، ح ۵۹۵۵ .

    موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



     [ 11:17:00 ق.ظ ]





      مديريت داشته ها   ...

    ?مدیریت داشته ها?
    افرادی که موفق شدند کاری های بزرگی را انجام
    دهند اینگونه نبود که دارای امکانات فراوان، ویا دارای شانس باشند، ویاشب خوابیده باشند وصبح کسی بیاید کار تمام شده را تحویل آنها داده باشد، بلکه سعی کردند آنچه دارند را بدرستی مدیریت کنند، وازآنها لذت ببرند متاسفانه گاهی آنقدر از نداشته ها متأثر می شویم که از داشته خود لذت نمی بریم .
    ?معمولا در مهمانی ها وقتی عده ای بهم می رسند سوالاتی از هم می پرسند ،از جمله این سوالات این است سن شما چقدر است وقتی جوابی می شوند یا می گویند شکسته شدی ویا می گویند خوب ماندی.
    ? بیاد دارم، در یکی ازین مهمانی ها از کسی پرسیده شد شما چندسالتان است واو عددی را گفت، مثلا گفت 60سال به اوگفته شد خوب ماندی.
    گفت بخاطر دو چیز ،یکی آنکه در زندگی ام حرص چیزی را نخوردم ،ودیگری آنکه از آنچه داشتم لذت بردم.
    ?این جواب برای من- که آنجا نشسته بودم- جالب بود زیرا معلوم می شود اگر کسی آنچه دارد را درست مدیریت کند، ودر برابر خواسته های خودش که گاهی انسان را به زحمت می افکند وموجب حسرت خوردن وغم واندوه می شود بایستد - یعنی در حقیت علیه زیاده خواهی نفس خویش شورش کند وبه او نه بگوید- زندگی آرامی خواهد داشت.
    البته اینکار-نه گفتن به خواهشها وزیاده خواهی نفسانی- یک شبه محقق نخواهد شد بلکه نیاز به تمرین وممارست فراوان دارد.
    به تعبیر دیگر، یکدفعه نمی توان تمام غذای بشقاب را تمام کرد بلکه می بایست با قاشق کم کم آنهارا خورد، در همه کارها نیز باید اینگونه عمل کرد.یکی از پند های خوب استاد بزرگوارم این بود که همیشه قدمها را کوچک اما محکم بردار
    ?بنابراین راه زندگی با آرامش قانع بودن به داشته هاست وراه آنهم مدیریت درست آن چیزی است که داریم دراین صورت حسرت به سراغمان نخواهد آمد بلکه از زندگی لذت خواهیم برد وارامش که گمشده امروز بشر است را خواهیم داشت.

    موضوعات: براي همه  لینک ثابت



     [ 10:46:00 ق.ظ ]






      خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

     
     
    سوره الإسراء وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا [80] بگو: اى پروردگار من، مرا به راستى و نيكويى داخل كن و به راستى و نيكويى بيرون بر، و مرا از جانب خود پيروزى و يارى عطا كن.