بهارسمنان
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


آبان 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      




سوره الإسراء وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا [80] بگو: اى پروردگار من، مرا به راستى و نيكويى داخل كن و به راستى و نيكويى بيرون بر، و مرا از جانب خود پيروزى و يارى عطا كن.



جستجو








کاربران آنلاین

  • یَا مَلْجَأَ کُلِّ مَطْرُودٍ
  • ساناز تهرانی
  • امیرِعباس(حسین علیه السلام)






  • آمار

  • امروز: 660
  • دیروز: 495
  • 7 روز قبل: 983
  • 1 ماه قبل: 7733
  • کل بازدیدها: 357858





  • وبلاگ های من





    رتبه





      چرا خوشبخت بودن مشکل است؟!   ...

    چون از رها کردن چیزهایی که باعث غمگینی ما می‌شود، سر باز می‌زنیم!
    چون کلید خوشبختی خودمان را، در جیب دیگران قرار داده‌ایم و باور نداریم که کلید خوشبختی ما در دستان خود ماست!

    کلید خوشبختی، درک این واقعیت است که آنچه برای شما رخ می‌دهد، مهم نیست؛ بلکه چگونگی پاسخ شماست که اهمیت دارد.

    در حقیقت خوشبخت کسی نیست که مشکلی ندارد؛ بلکه کسی است که با مشکلاتش، مشکلی ندارد…!

    موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



    [دوشنبه 1396-08-08] [ 10:50:00 ب.ظ ]





      حق یا باطل بودن دین معیّن از طریق جامعه شناسی ،آمار گیری، تاریخ و جغرافیا اثبات نمی شود   ...

    ?راه صحیح #دین_ شناسی آن است که پژوهش‏گر از طریق #عقل و با بحث‏های کلی #حکمت و #کلام، جهان و انسان را بشناسد و نیاز جامعهٴ بشری را برای تربیت، از راه ماورای طبیعت بررسی کند. همچنین تجرد روح و جاودانه بودن.

    ♦️مطالعهٴ دین از طریق #جامعه_شناسی، #آمارگیری، #تاریخ و #جغرافیا نمی‏ تواند حق یا باطل بودن دین معیّن را اثبات کند؛
    ♦️زیرا راه صحیح دین‏ شناسی، برهان #عقلی است و دین نیز یک حقیقت فطری و عقلانی محض است. مبادی دیگر مانند تاریخ، جغرافیا، اقتصاد، سیاست و… در قبول یا نکول جامعه، نسبت به دینِ شخصی اثر دارد، نه برای #اثبات حقّ یا باطل بودن دین معیّن.

    ?توضیح آن‏که راه صحیح دین شناسی آن است که پژوهش‏گر از طریق عقل و با بحث‏های کلی حکمت و کلام، جهان و انسان را بشناسد و نیاز جامعهٴ بشری را برای تربیت، از راه ماورای طبیعت بررسی کند. همچنین تجرد روح و جاودانه بودن آن را بررسی کند و بداند که دین، عهده‏ دار تغذیهٴ جان ملکوتی انسان است و نیز انسان را از بیکران تا بیکران به فیض خدا مرتبط می‏ کند تا بداند که دنیای مطلوب در برابر آخرت محدود است و نیز بداند #احکام دینی تأمین‏ کنندهٴ نیازهای دنیایی او محدود است و آن بخش‏هایی را که برای تأمین نیازهای نامحدود بشریت است و به جان ملکوتی انسان و #آخرت او مرتبط است، از نظر دور ندارد.

    ?اگر انسان از راه برهان عقلی محضْ دین را شناخت، می‏ تواند تشخیص دهد که کدام دین، حق یا باطل است و دیگر نمی‏ گوید که همهٴ #ادیان حقّ است یا هریک از ادیان، «فی‏ الجمله» حق است یا حقِّ مطلق نزد همگان است یا حقِّ مطلق نزد هیچ‏کس نیست و هر کس گوشه‏ ای از حق را گفته است.

    ?بیان حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی درباره راه صحیح دین شناسی

    #دین_شناسی
    #عقل_و_عمل

    موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



     [ 10:40:00 ب.ظ ]





      ⁉️در برابر انتقاد،علوی هستیم یا اُمَوی❗️   ...

    سال 40 هجری قمری:
    ✅امیرالمومنین امام علی علیه السلام:
    از اینکه سخن حقی به من بگویید یا توصیه به عدالت نمایید، خودداری نکنید زیرا من خود را برتر از آن نمی دانم که خطا نکنم و از اشتباه در کارها ایمن نیستم.
    2⃣سال 73 هجری قمری:
    ❌عبدالملک مروان(حاکم اموی):
    هر کسی که مرا به پرهیزگاری و تقوای الهی دعوت کند، گردنش را خواهم زد! همه شما را وادار به اطاعت و فرمانبرداری خواهم کرد. دردهای این امت، فقط با شمشیر درمان می شود!
    ?نهج البلاغه ، خطبه 216
    ?تاریخ الخلفا سیوطی، صفحه 219
    ?تاریخ ابن کثیر، جلد 9 ، صفحه 64
    #امام_علی
    #حکومت
    #تاریخ

    موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



     [ 08:10:00 ب.ظ ]





      ما کتاب میخوانیم.   ...

    #کتاب_بخونیم

    اگر یک جلد کتاب بخوانید ممکن است به کتاب خواندن علاقه مند شوید.

    اگر دو جلد کتاب بخوانید حتما به کتاب خواندن علاقه مند می شوید.

    اگر سه جلد کتاب بخوانید به فکر فرو می روید.

    اگر چهار جلد کتاب بخوانید در خلوت با خودتان حرف می زنید.

    اگر پنج جلد کتاب بخوانید سیاهی ها را سفید و سفیدی ها را سیاه می بینید.

    اگر شش جلد کتاب بخوانید نسبت به خیلی عقاید و نظرات بی باور می شوید و به توده های مردم و باورهایشان خشم می گیرید.

    اگر هفت جلد کتاب بخوانید کم کم عقاید و نظرات جدید پیدا می کنید.

    اگر هشت جلد کتاب بخوانید در مورد عقاید جدیدتان با دیگران بحث می کنید.

    اگر نه جلد کتاب بخوانید در بحث ها یتان کار به مجادله می کشد.

    اگر ده جلد کتاب بخوانید کم کم یاد می گیرید که با کسانی که کمتر از ده جلد کتاب خوانده اند بحث نکنید.

    اگر صد جلد کتاب بخوانید دیگر با کسی بحث نمی کنید و سکوت پیشه می گیرید.

    اگر هزار جلد کتاب بخوانید آن وقت است که یاد گرفته اید دیگر تحت تاثیر مکتوبات قرار نگیرید و با مهربانی در کنار دیگر مردمان زندگی می کنید و اگر کمکی از دستتان بر بیاید در حق دیگران و جامعه انجام می دهید و در فرصت مناسب سراغ کتاب هزار و یکم می روید.

    موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



     [ 02:40:00 ب.ظ ]





      فرجام نیک تعلم   ...

    ? فرجام نیک تعلیم و تعلم، شهادت است.
    پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه وآله می فرمایند:
    «اذا جآء الموت طالب العلم وهو علی هذه الحال مات شهیدا»؛
    ?هنگامی که مرگ جوینده دانش فرا آید و او بر همین حال جویندگی دانش باشد، شهید درگذشته است.?

    بحارالانوار. ج 1، ص 186
    #در_محضر_اهل_بیت_علیهم_السلام

    موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



     [ 01:10:00 ب.ظ ]





      به نظر شما   ...

    از رفتار مذهبی تا رفتار اخلاقی:
    به نظر شما
    در عرض 5سال قرآن را حفظ کردن مشکل تر است
    یا در طول 5سال لب به دروغ نگشودن؟
    یک ماه روزه گرفتن مشکلتر است
    یا یک ماه قضاوت وغیبت نکردن؟
    یک هفته به اعتکاف نشستن دشوارتر است
    یا یک هفته با همه انسانهای به مثابه اعضای خانواده خود رفتار کردن؟
    یک ماه نماز اول وقت خواندن سخت تراست
    یا یک ماه خشمگین نشدن؟
    این پرسشها منعکس کننده این واقعیت است که انجام رفتارهای اخلاقی از التزام به رفتارهای تعبدی ومذهبی دشوارتر است.

    در حقیقت رفتار تعبدی باید کارکرد پرورشی داشته باشد.
    حج(رفتار مذهبی) کارکردتربیتی دارد.
    نماز(رفتارتعبدی) برای دور شدن انسان از آز(رفتار اخلاقی)است.

    سجود(رفتار مذهبی)باید به جود(رفتار اخلاقی)منتهی شود.

    اما ازآنجا که انسانها تمایل طبیعی به انتخاب گزینه های سهل وساده دارند
    در مرحله اول(رفتارهای تعبدی) می مانند
    وچندان با انتخابهای دشوارتر(اخلاق مدارانه زیستن)خودرا روبرو نمی سازند.

    از این روست که مسلمان زیاد داریم اما مسلمانی کمتر دیده می شود.

    جامعه دینی (جامعه ای که ظواهر مذهبی شامل مناسک وتشریفات مذهبی در آن دیده میشود)داریم اما ازجامعه اخلاقی خبری نیست.

    نمی گوییم واجبات مثل نماز و روزه مهم نیست
    هست خیلی هم هست اما

    یادمان نرود این حدیث نبوی را :

    إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ
    «به‌راستی که من مبعوث شدم تا شرافت‌های اخلاقی را کامل و تمام کنم و به مردم بیاموزم»

    موضوعات: براي خدا  لینک ثابت



     [ 01:01:00 ب.ظ ]






      خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

     
     
    سوره الإسراء وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا [80] بگو: اى پروردگار من، مرا به راستى و نيكويى داخل كن و به راستى و نيكويى بيرون بر، و مرا از جانب خود پيروزى و يارى عطا كن.